tisdag 31 juli 2007

Once, at band camp...


Jag träffade en kollega som spelar i en blåsorkester här och för att göra en lång historia kort har jag numera spelat med East Winds Symphonic Band. Jag har lämnat min fagott hemma i Uppsala men en av saxofonisterna i orkestern hade en gammal plastfagott liggandes som jag fick låna. När jag väl hade fått tag på en fagott han jag var med på ett rep innan det var dags för en liten konsert i Twin Lakes State Park.

Orkestern kan väl kanske bäst beskrivas som glada amatörer. Det passade ganska bra eftersom det gjorde det lättare för mig att komma undan med mitt eget spelande. Jag hade inte spelat en ton sedan mars och plastfagotten är den sämsta fagotten jag spelat på, så det behövdes döljas en hel del... Repertoaren var precis som för vilken annan blåsorkester - de blandade friskt! För mig var konsertens höjdpunkt att spela på amerikanska nationalsången på riktigt :-) Orkesterns kommande konserter krockar med min semester och hemfärd så det blev bara en konsert för mig den här gången. Synd bara att jag missade deras band camp...

Inga kommentarer: