torsdag 6 september 2007

Långhelg

Stillasittande ingenjörer behöver aktivera sig på fritiden så i söndags åkte jag, Simon och Christine till Ohiopyle State Park för att vandra lite grann. På vägen svängde vi förbi huset Fallingwater (av berömd arkitekt) som ligger väldigt fint och inbäddat. Jämfört med monterbara hus från Team Boro så kan man väl säga att man får vad man betalar för...


Parken är egentligen en stor samling av mindre parker ca 45 min från Pittsburgh och utan någon överdriven research åkte vi dit. Christine hävdade att Cucumber Falls skulle vara värt att se så vi siktade in oss på att gå dit. Tursamt nog gick vi åt rätt håll och råkade faktiskt hitta vattenfallet från ovansidan :-)


Det är oklart varför det kallades för Cucumber Falls, men vackert var det i alla fall. Vi vandrade runt en bit kring en flod som fanns i närheten och åkte sedan nöjda hem. Ingen monstervandring, men skönt att komma bort från Monroeville...


I måndags var vi också lediga och firade vi amerikansk helg med att grilla och dricka öl på Jasons nybyggda uteplats. Inga bilder från invigningen av uteplatsen, men jag tror att ni kan tänka er hur jag ser ut med en korv i handen och ett leende på läpparna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en fin bild mig dig o en korv i handen o ett stort smile, du kan få lägga upp den om du vill???=)