onsdag 27 juni 2007

All work and no play

Avdelningen jag jobbar på har gått på en liten mina som har skapat lite av en kris och mycket arbete. Utan att gå in på tråkiga detaljer så har det gett mig möjligheten att tillbringa stor del av min vakna tid på kontoret...

Men precis allt har inte varit jobb utan vi har även hunnit med lite nöjen. Jag, Moa, Simon och Andreas (med dotter) var på en Pirates-match till fulla av förhoppningar för våra råbusar nere på planen. Som vanligt gjorde de oss besvikna men vi fick i alla fall med oss en bobblehead hem (en ful baseballplastgubbe med guppande huvud). Tänk om man skulle kunna få se en vinst snart? Det här börjar tyvärr påminna om hockeylaget jag vurmar för...


Något som var lite häftigare var en flygshow som amerikanska flygvapnet bjöd på förra helgen. Ett uppvisningsteam visade upp sina konster med jaktflygplan och de var jätteduktiga på att låta mycket, flyga fort och flyga farligt nära marken. Tillsammans med soundtracket från Top Gun blev det verkligen spännande! På marken fanns det dessutom massor av flygplan av alla storlekar som man fick se på nära håll. Roligt värre att se alla plan som man annars bara ser i filmer :-) Och jäklar vad lite plats piloterna har i cockpit på stridsflygplanen! Visst, jag hade väl på känn att det inte skulle vara direkt rymligt, men på nära håll såg det riktigt riktigt trångt ut.


Tyvärr glömde jag kameran i bilen så det finns inga tuffa bilder på mig, Moa eller Simon bredvid ännu tuffare flygplan. Men jag kan bjuda på en bild från parkeringen. Det var så fantastiskt slut på parkeringsplatser att jag fick använda jeepen och parkera på gräset. Clion hade aldrig klarat den kanten.


Imorgon bär det av till N.Y över helgen :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Seg uppdatering av den här bloggen.... det går åt skogen helt enkelt=)

Ni får ta o komma hemåt snart, men inte innan sommaren är slut, kul o ha eran bil=)

Is i magen sa...

segt var ordet sa bull