torsdag 19 april 2007

Jobbet

Jag är alltså här för att arbeta till någon gång i oktober. Det är i alla fall grundplanen, men när jag berättade för mina handledare att jag skulle åka hem i oktober fick jag bara två leenden tillbaka... De har tydligen kroniskt mycket att göra på min nya avdelning så man kan mycket väl tänka sig att chefen "erbjuder" mig att stanna längre. Det ger sig hur det blir med den saken.

På det stora företaget sitter man i ett grått eller i bästa fall beige kontorslandskap av bästa nidbildskaraktär. Givetvis i små kuber som ska inspirera oss till stordåd :-) Och om kontoret uppfyller sin del av stereotypen så uppfyller ingenjörerna sin del. Dilbert skulle på allvar kunna sitta i en kub bredvid mig. Vår slipsar krullar sig inte riktigt lika bra som i serien men om några veckor blir det officiellt sommar på kontoret och då ska den kortärmade skjortan fram! Det känns ändå rätt normalt på min avdelning jämfört med min kollega Christines kubgranne som ibland pratar med sig själv och låtsas vara en hund - på samma gång.

Nedan syns en bild på en ingenjör i sina bästa år och utsikten från min kub. Jag förstår om någon blir avundsjuk...

3 kommentarer:

Mikael Vikström sa...

Jesus! Det är ju värsta office-space parodin. Fick du inte skriva på något papper om att företaget löses från all ansvar om du skulle utveckla kronisk depression på grund av kontorsestetiken?

Anonym sa...

Kolla vår nya policy på IntraWest! Slips heeeela sommaren ;)

//Gilbert in Columbia(G)

Anonym sa...

Hej Henrik. Det här ser ju trevligt och mysigt ut.Vi har firat valborg i eran lägenhet (bland annat) med Alva, så det blev something completely different som Monty Python säger, när det gäller dryckesintag mm. Ha det nu jättebra
hälsar anders och Lena